Separata realties & Fear

Idag har jag gick för att kontrollera skicket på loggen bron som &'; s på väg till den perfekta Vortex. Tyvärr upptäckte jag att det var spolas bort av regnet. Jag fick en känsla att gå nedströms och se om det fanns ett annat sätt att komma över bäcken. Föga anade jag att många lärdomar om separata realties väntade mig!

Plötsligt kom jag på ett dussin små grupper av ungdomar i baddräkter njuter av sin arbetskraft dag. De kommer hit för att komma nära vattnet. En liten vattenrutschbana skapades från regnet och de turades glida ner det! Jag promenerade genom olika grupper av dem, försöker mitt bästa att inte gawk på flickorna i bikini! Jag var i min vandring redskap med Booney hatt och ryggsäck, men verkligen jag gjorde &'; t känner sig hemma – det är Sedona!

Jag slutade då och då, scouting för en plats mina klienter kan lätt korsa bäcken. Det slog mig, att när jag kommer till denna särställning, jag är här med en stark andlig avsikt och dessa underbara tonåringar i sitt eget sätt är alltför. De är i en annan verklighet än mig, men kanske samma under. Jag har inte och' t känner att de hade invaderat “ min plats &" ;. Jag fick titta på deras avslappnad attityd och se dem vara i nuet som är verkligen ett mål av alla mina klienter.

jag äntligen såg en plats att korsa där vattnet var ytlig nog. Jag tänkte att det kunde vara kul att ha mina klienter lyfta sina skor och vada över bäcken. Vatten är en kraftfull helare. Det slog mig att jag var cirka 100 meter från en favorit klättra till mig och trodde att jag &'; d gå för det!

När du tittar på den här klättra, verkar det farligt! Det råder ingen tvekan om det! It &'; s alla jätte skarpa kanter stenblock som går rakt upp ca 45% vinkel - mycket brant. Men det är ingen var nära så svårt som det ser ut. Jag älskar den här klättra och har gjort det fyra gånger. Jag tar aldrig klienter här – inga bekymmer! När du kommer in i klättra, det verkar en osynlig trappa till toppen. Bara inte titta ner!

Så jag började, höra tonåringar pratar och skrattar bakom mig ca 150 varv som jag klättrade. Detta kastade mig lite; oftast &'; s mycket tyst som jag gör bestigningen. Jag rörde sig bra i ungefär två minuter och kom till en svår plats som exponerades och plötsligt kände en lite rädsla. Jag kände adrenalin vill driva igenom mig och mitt hjärta börjar slå lite snabbare. Detta bedövade mig! Som jag sa, jag älskar den här klättra och har aldrig känt rädsla här. Jag undrade vad som var upp! Var jag rädd för att falla framför dessa tonåringar? Jag var fortfarande på grund av dem. Kanske.

Jag satt mot en solid stenblock och hade ett glas vatten, lugnande själv, minnas Jag gjorde detta klättra några gånger och att mina tankar var att skapa en del rädsla. Jag har inte och' t verkligen vet vad dessa tankar var.

Efter att jag ett par minuters vila, började jag klättra igen, vistas fokuserad. Jag rörde sig smidigt och sedan efter en minut, kände jag rädslan vill susa ner på mig igen! Detta var definitivt en annan verklighet än förra gången jag gjorde detta!

I själva verket, den sista gången när jag var vid foten av stigningen, ett äldre par kom över mig ber vilken väg leden var. De såg ut att vara i deras sena 60 &'; s och jag märkte de allvarliga kängor. Jag skämtade och sa, “ Jo, jag går upp på detta sätt (pekar uppåt!) Och du och' re mer än välkommen att gå med mig &"!; (Jag skojade). De tog en blick upp och sade, “ Visst, det skulle vara bra &"!; Jag blev lite chockad! Så upp vi gick och jag kommer att berätta – de ut-klättrade mig! När vi kom till toppen, var jag andfådd och såg på dem och de stod bara deras lugnt, inte ens suckande! Jag skrattade och sade, “ Ni verkligen gör mig ser dåligt och "!; Vi skrattade. “ Får jag fråga hur gammal ni är &"; Få detta – han var 74 och hon var 69! WOW! Är dessa underbara människor i samma verklighet som deras bryggor? Don &'en; t tror det!

Tillbaka till rädsla. Jag lugnade mig själv igen, påminna mig att gå långsamt och försiktigt och allt skulle bli bra. Jag gjorde det till toppen i ungefär fem minuter och ndash; verkligen andfådd denna gång! Rädsla kan trötta ut dig mycket snabbt.

Jag satt och tänkte på denna erfarenhet och insåg att detta var verkligen ett exempel på separata realties men separat inom mig i motsats till någon annan. Stenarna eller klättra hadn &'; t förändrats, bara mina tankar hade. Jag har inte och' t vet exakt vad tankarna var. Ibland är det &'; s inte viktigt att veta, men att förstå att kvaliteten på dina känslor är lika alltid kvaliteten på dina tankar. För mig denna dag, fick jag lite djupare denna princip. Och jag såg en gång att förstå separata verkligheter kommer thru förstå sanna natur “ tänkte &";

Dessutom kände jag att det var bra att uppleva denna typ av rädsla i dag – det ödmjukar dig. Men ännu viktigare, hjälper det dig att förstå andra människors rädsla och hur allvarligt de kan känna det. Du förstår deras verklighet lite. Och bröder och systrar, jag tror att det finns inget viktigare än att försöka förstå och ha medkänsla för våra medmänniskor.

Just another dag här i Magic Kingdom Omdömen  !.

upplysning

1. Hur för att bo och arbeta med passion (från "Inspirerande böcker" - Part One Uppdaterad)
  2. Andlig mognad - växer upp, Wise
  9. Dörrar av Perception
  10. Do not Go Tillbaka till Sleep
  11. *** Vad kan man göra med negativitet vi möter under en Day
  12. Kära vackra vän och fantastisk själ!
  13. 56 Saker jag ville jag hade vetat när jag var Younger
  14. Hur du ger till den bästa presenten någonsin
  15. Upplysning Qigong Forms att återvända till Oneness
  16. Använd Awesome Power of Internet för att hjälpa till att bygga en bättre värld (Uppdaterad)