MMMM ... Cappuccino På Home

Har du någonsin haft en cappuccino? Jag upplevde min första kopp under den tid jag reste till landet i Argentina. Jag tog en resa med flera kollegor för nästan en månad. Jag älskar alltid kommer till platser som jag har aldrig varit på. Det var en möjlighet jag inte kunde tacka nej och det är så jag hamnade i Argentina. Jag gillar lokalbefolkningen det så mycket, och hela landet också. Till en början, vi stannade kvar i vissa Hotell i staden och eftersom vänner till mig är ägare till en gård i Pampas-provinsen, var vi begärt att bo där också. Jag hade den mest underbara erfarenheten någonsin - Jag träffade nya bekantskaper, gauchos i området. Vi har haft ridning hästar och dricka deras deras lokala drycken kallas Yerba Mate te. Den dagliga livsstil som folket där har är till skillnad från vår i USA med tanke på att de var natten personer. Jag enkelt anpassas eftersom jag är en nattmänniska själv. Det var ofta mycket sent som vi somnade och en läcker brunch var redan förberett för oss när vi uppstod på cirka en timme före strejken tolv middagstid. Efter det skulle vi gå på ridning runt gården, utforska, bara suga allt i. Före 04:00, skulle vi sakta ner, vila en stund på verandan, öppnat upp en bok, och samtalade bland oss. Vi käkade också färska fikon från träd som växer runt balkongen och mumsa en del av ljuset måltid innan middagen. Vi gick ofta till lokala restaurangen för att äta kväll fest men endast före 11:00 eftersom det är den tid då beskyddare börjar fylla upp platsen. Vi dined på färskt nötkött (ja, allt du har känt om argentinska nötkött korrekt Det är utan tvekan härliga..), Nyplockade grönsaker - och oh den bästa delen, efterrätt. Dessert bestod av färsk frukt, vanligtvis ett päron, eller ett bakverk med cappuccino. Gruppen stannade länge avslutar vår dessert fram till långt in på småtimmarna på nästa dag. I Argentina är det hur de varva ner, det vill säga med finess. Kaffet som härstammar från Italien som är gjord med en blandning av espresso, varm mjölk och skum är vad vi alla känner som cappuccino och det var bland de små restaurangerna i Argentina som jag upplevt min första smak av det. Ända sedan dess har jag regelbundet förutse att dricka en kopp eller två. Omdömen

I själva verket är källan till ordet cappuccino som en mer sakral karaktär, går 500 år tillbaka till Capuchin ordning munkar . De bruna, långa spetsiga kåpor som prästerna som används kallas cappuccino, ett italienskt ord som betyder huva. Ursprunget till hur cappuccino hittades behandlas med otaliga debatter men trots att otaliga människor fortfarande tror att det var en Capuchin munk vid namn Marco 'd Aviano som skapade den i 17-talet. Även om denna hypotes ansågs som en fiktion samt, hävdades det att det var 1683, efter kamp Wien att allt detta framkom. En hel del kaffedrickare har förtjust i dricks cappuccino men fortfarande ingen har kunskap om exakta början

Den första espresso enheten drevs med hjälp av ånga och skapas av en italiensk man vid namn Luigi Bezzera år 1901. Å andra sidan var det inte förrän en annan italiensk man vid namn Desiderio Pavoni förvärvade Bezzera patent 1945, testning och modifiering av förfarandena för att producera espresso som sköt upp cappuccino till sin nuvarande dag status. Espresso är ett italienskt ord som betyder snabb och det var vad Bezzera ville att det skulle vara att skapa snabbare kaffe och det var maskinens planen. Det också minimerat take femmor tagna av hans personal. Det var mer förhastade, å andra sidan espresso var ganska bitter. Pavoni löst nedsidan, vilket eliminerar bitterhet producera den perfekta kopp espresso. År 1927 var det första La Pavoni Espressomaskin installeras på Regio i New York, och framsteg har skapats genom tiderna och avancerade till vad vi vet det nuförtiden. Omdömen

Om du längtar efter att uppleva en underbar kopp cappuccino, det är onödigt att resa till Argentina eller Italien. Du kan göra det i ditt eget hem med hjälp av någon av cappuccino maskiner på marknaden - ja, faktiskt, gör cappuccino har kommit en lång väg sedan den första koppen 1901. Omdömen

Vi är förtjusta i att ha familj och vänner över för middag och senare ger vi dem ofta en underbar varm kopp cappuccino. Vem kan glömma om du hade gott sällskap, åt god mat och hade den bästa cappuccino för dessert, och mest av allt, allt som hände i Argentina, kan jag aldrig glömma. Våra besökare är också förtjust i att producera sin egen kopp cappuccino ändå och de verkligen gillar lukten av rummet efteråt. Och för mig - det ofta föra tankarna av min Argentina resor och min första smak av cappuccino.

Gör ditt eget kaffe hemma med hjälp av billiga kaffebryggare och njuter av den friska bryggda kopp kaffe. .. På www.safehomeproducts.com presenterar överkomliga priser Omdömen

avkoppling

12. Hur Guide för en fredlig Holiday
  13. Meditation Musik - Hur man enkelt skapa det själv
  14. Magnificent Malaysia tour
  15. Alla gamla Veranda i en storm!